• 28 Aprilie, 2015
Branding pe înțelesul tuturor

Peste 6400 de cărți s-au scris despre branding, motiv pentru care acest subiect a devenit unul foarte complex. Puterea brand-ului însă, constă în simplitatea lui…

Brand-ul nu este doar un logo(o siglă) sau o identitate corporativă, este o promisiune față de consumator. Privește câteva secunde imaginea de mai sus. Sunt doar câteva dintre marile companii ale lumii care își respectă în continuare promisiunile față de tine iar tu la rândul tău folosești cu încredere produsele lor beneficiind de aceleași standarde mereu.

Cum devin produsele/serviciile tale un brand?

În primul rând prin diferențierea lor față de competiție. În momentul în care decizi să construiești un brand trebuie să-ți valorifici calitățile principale și să oferi lumii exterioare o percepție clară despre ele. Întotdeauna un brand puternic va fi asociat cu o valoare mai mare, va oferi ceva mai mult sau ceva diferit față de ceilalți. Când clienții tăi apelează de fiecare dată cu încredere la produsele/serviciile tale, știind că vor primi aceeași calitate, vorbim deja de un brand.

În al doilea rând prin îmbunătățirea și menținerea lor la un nivel cât mai înalt. Este esențial să ai rezultate foarte bune în domeniul tău de activitate, altfel brandul tău nu are fundament. În cazul în care dorești să-ți dezvolți afacerea, nu renunța niciodată la calitate pentru cantitate, fi atent la detalii și chiar dacă această schimbare necesită mai mult efort, ai încredere, rezultatele vor veni.

Brandurile fac diferența, de aceea ele au o importanță majoră. Loialitatea față de brand este dovada faptului că preferințele consumatorului nu sunt întotdeauna determinate de cel mai mic preț. Brandurile scad elasticitatea prețului și asta înseamnă că brandurile vor cere și vor primi prețuri mai mari pentru faptul că sunt unice și nu pot fi repetate de alte produse sau servicii.

Ca încheiere am atașat un videoclip în care este prezentată ideea principală a unui branding…

“Importanța brandingului este mai larg recunoscută acum decât în urmă cu 10 sau 15 ani.” – Ștefan Liuțe (branding expert)